7 december, längtar till jullovet

Hela tiden när jag ska skriva datum på rubriken till inläggen så råkar fingrarna slinta till november istället för december, de har helt enkelt inte riktigt vant sig vid att det faktiskt är en ny månad.

Satt och bläddrade i min kalender, som börjar ta slut, och upptäckte att det inte alls är många dagar kvar på året. Och jag som nyss tyckte att jag fick ändra från att skriva 07 till 08 på alla papper i skolan och sånt. Shit vad tiden går fort, eller vad tycker ni?

På onsdag fyller Nickolina år och på lördag är det lucia.
Om dagarna fortsätter ramla iväg så här snabbt så är det ju jullov när som helst, men egentligen är det ju inte så långt. 10 skoldagar. Vi slutar den 19e. Fast sista dagen är det MK-dag, en dag fylld med lekar och fika som vi 3 årskurser och klasser på media har tillsammans. 4-5 gånger per år brukar det bli. Och den här jul-MK-dagen ska våran klass ordna. Någon kom på idéen att vi skulle beställa pizza till skolan efter lekarna och sånt, och bara vi i klassen skulle äta tillsammans, men jag hoppar över det där med pizzan. Får gå till matsalen och äta skolans julbord istället, eller en lunch på stan föresten! Det ska jag ta, för att välkomna jullovet.
Men nu tillbaka till kvällens planering.
Magen kurrar riktigt mycket, så jag ska gå ner och ta mig lite fika nu. Sen svara på en hög med mail. Får ni mycket skräppost? Reklamer och annat onödigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0