23 november, iskallt att ha hund

Var ute på en promenad med min lilla Nickolina. Men promenaden blev inte längre än 10 minuter, för shit så kallt det var. Kylan bet i kinderna och det blåste iskallt. Jag frös fast jag hade massa kläder på mig, mössa, halsduk och allt. Fast jeans var väl inte det varmaste valet. När vi kom hem efter den lilla promenaden så vägrade Nickolina att gå in. Hon ville leka med bollen, suck. Jag sparkade iallafall lite stelfrusen-fotboll med henne innan jag lurade in henne med hjälp av ett köttben.

Bilden är från förra vintern, har inte såhär mycket snö nu. Knappt ett tunt lager bara.




Mamma sa att det skulle bli snöstorm, deprimerande. Första tanken var; åh gud, hur ska jag ta mig till busshållplatsen i morgon. ( max 150 meter till busshållplatsen). Brr, nej vinter är verkligen inte min favoritårstid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0