28 november, ingen bra bussdag

I morse var bussen försenad. Stod på hållplatsen i 20 minuter innan det döck upp någon buss. Inte för att jag kom försent till något, men mitt tålamod till att stå och vänta är ju inte det bästa. Sen när vi ändå är inne på bussar så måste jag bara klaga på egoistiska tanter som "paxar" platser åt sina väninnor i bussen. Så gör man inte. Finns det en ledig plats så ger man bort den och inte sitter och håller på 2 platser bara för att ens kompis ska kliva på sjuttioelva hållplatser senare. Då kanske jag redan har hunnit kliva av. Ja, jag träffade på en sån händelse i dag. Jag drog en djup ljudlig suck och gick vidare längre bak i bussen.

Jag har skaplig träningsvärk i halva kroppen. Rumpan och benen. Så blir det när man både är med på idrotten på skolan och rider i en och en halv timme, utan att strecha.

Mamma har kokat fullkornspasta, så jag ska göra något till det och äta en försenad lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0