29 november, en lång önskelista

Ofattbart att klockan redan är vid midnatt.

I dag när jag klev på bussen så stoppade jag ner värdekortet i automaten och sa stan.
Busschauffören:  Hur gammal är du? 19?
Jag flinade och sa nej 17.
Tog det som en liten komplimang. Haha, flinade för mig själv och gick och satte mig.

Sitter och lyssnar på Britney Spears - Womanizer, och tittar på kläder och skor.
Hittat en hel del som kanske går till önskelistan. Önskelistan kan göras milslång om det vore så. Men så är det nog för alla. Människan är ju en som bara vill ha mer och mer. Man är aldrig nöjd. Alla borde gå kurser i att vara nöjd med det man redan har.
Läste i en bok, kommer inte ihåg vad den heter, om en familj med invandrarbarn som var otroligt nöjda med de lilla lyx de hade. En tv var otroligt lyxigt för dem. Och att få ägg till frukost på lördagar. Tänk om en annan kunde uppskatta det lika mycket som de gjorde, istället för att blänga surt på ägget och skjuta det åt sidan. Eller som när jag tappar tålamodet för att det inte går att skala på 10 sekunder. Då låter jag hellre bli att äta ägget. Hur dum får man vara? Fast man kan ju faktiskt be någon annan skala.
Men nog om det, här är lite skor och kläder jag funderar på att bjuda hem till min garderob.

Dessa klackskor från chicy.se 455 kronor styck.


Kanske denna klänning till nyår. Också från chicy.se 529 kronor.


Cardigan från H&M, 349 kronor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0