4 november, meningslöst

Trött som ett as snoozade jag i en halvtimme i morse. Drömde om Elin Sjulgård i min klass alldeles innan jag vaknade. Hon sa att jag skulle stänga av väckarklockan som precis ringde. Kom upp 10 minuter innan bussen gick, men jag behövde inte stressa för det. Fick skjuts av mamma till skolan. Hann precis till första lektionen som jag sitter på nu. Praktiskt marknadsföring, men seriöst, vi har ingenting att göra. Jag kunde lika gärna ha stannat hemma på förmiddagen, suck. Visst vi ska läsa kapitel 6 och 7 som vi har prov på nästa fredag, men alltså läraren lät oss sitta vid datorerna och göra ingenting. Så vad gör man inte, jo jag sitter på bilddaboken och bloggen. Inte ens msn finns det på de här datorerna, herregud för handel säger jag bara. Tacka vet jag media. 

Resten av förmiddagen kommer jag få sitta och vänta på att klockan ska bli 10.15 då nästa lektion börjar. Då hoppas jag få reda på vad jag fick på matteprovet som jag gjorde veckan innan jag åkte utomlands.

Plågsamt att jag slutar klockan 4, blir stan en sväng senare. Måste faktiskt medge att det är mysigt att gå på stan när det är mörkt ute, så som det är vid 4 halv 5 nu. Lite vintermys sådär.

När jag gick ut i dag var det varmt, eller varmt och varmt men 4 grader och man kände hur snön försvann mer och mer.
Det kommer nog vara såhär till och från i någon månad nu. Det snöar, men en vecka senare smällter den bort. Skönt för oss som hatar vinter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0