15 oktober, smygfilmad.

Nu kommer det mycket text, men jag måste bara berätta om dagens konstiga händelse!
Jag och Nicolina var med om sjukaste saken.
Det skulle ta hur lång tid som helst att berätta allt men iallfall så åkte vi buss ner på stan efter skolan och utanför Carlings hoppar en kille fram och skriker "WHAAA" och jag blir livrädd och skrattar med Nico och han skattar med sina kompisar, sen gick vi vidare. Sen när vi satt på en bänk vid centrumbussarna på andra sidan kanalen så märker jag att någon står bakom oss med en kamera och filmar och plötsligt hoppar samma kille fram igen med en mobil i högsta hugg, dansar och skriker, sen går de skrattandes därifrån och in på musikaffären. Jag och Nico fattade ingenting så vi bara skrattade och undrade vad det där var för knäppskallar. Lite senare när vi går förbi musikaffären så kommer killen mot oss igen med mobilen i högsta hugg (troligen filmandes med mobilkameran) han skriker och studsar och backar med oss medans vi försöker gå därifrån. När vi vände oss om så stod killgänget och kollade på killens mobil, antagligen på filmen han nyss filmat.
  Vi blev sjukt förvånade och förstog ingenting. Sen mötte jag upp Malin och några från klassen som skulle på mötet på tidningen och jag och Nico sa hejdå.
Jag pratar med Nico i telefon på bussen hem och hon har funderat och kommit fram till att de killarna varit på samma affärer som oss, och att hon sett dem på skolan och på bussen ner på stan.
Helt sjukt. Vi känner oss förföljna.
Man kan ju undra vad det ska med filmerna till..

I morse ringde Robin och väckte mig 6.50, gud så trött jag var. När jag lagt låg jag kvar i sängen och började fundera på vad jag hade för lektioner idag och får världens panik. Klockan 7 på morgonen kom jag på att jag helt glömt bort engelska läxan, att ta med en tidnignsartikel om valet i USA. Datorn och skrivaren krånglade och tiden gick och jag skulle hinna duscha och göra mig iordning och äta frukost, allt innan bussen gick 8.05! Stressig morgon men jag hann med en frukost iallfall, Valios yoghurt och en smörgås.



För övrigt så flöt väl skolan på som vanligt. Fast jag var trött på sista lektionen och det märktes. Som jag skrattade, åt ingenting som vanligt. Stan med Nico efter skolan. Köpte lite småkraffs eftersom det var 10% rabatt på h&m för medlemmar. Bodylotion, sminkborttagningsmedel, nagellack, läppglans och stans snyggaste örhängen!





Sen mötte jag upp massa folk  från media och gick på redaktionsmötet på Hudiksvalls Tidning. Blivande jobb får vi hoppas! Efter mötet sprang jag och Emily som fan till bussen helt i onödan, vi hade hunnit lika väl som om vi gått.
Kom hem efter 5 och åt middag och målade naglarna medans jag tittade på tv. Skönt att få koppla av en stund efter en sjuk dag. Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen. Kanske titta lite på matten, annars sova tidigt, jag behöver vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0