25 september, inte alls långt kvar nu

Med 2 fjuttiga dagar kvar så har jag börjat planera vad jag ska göra på min dag och vad jag vill ha att bjuda på.
Mamma bad mig göra en lista på vad jag ville ha.

Jordgubbstårta att bjuda på (eftersom jag själv inte äter tårta)
Bullar, köpta och hembakade
Kakor, chokladrån, singoalla.
Läsk, sprite, fanta, INTE coca-cola
Carola's snacks (jag måste ringa till henne och fråga om receptet)

Sen har jag inte hunnit skriva ner mer på listan. Jag satt och rabblade upp massor nyss vid matbordet men nu har jag glömt bort hälften.
Mamma avslöjade iallafall att vi ska åka till stan och shoppa (mycket troligt att det blir en systemkamera som jag tjatat om) och luncha på ett ställe som jag får välja. Men jag vet absolut inte vart jag vill gå och äta. Min första tanke var Subway, men det kanske inte är så roligt på ens födelsedag ändå. Så jag kan ju dra till med något bättre som Kina. Men jag får se, har väl inte ens ätit på hälften av alla matställen i stan.
  Sen på eftermiddagen hade jag tänkt att det skulle vara fikabjudning. Ska ringa och bjuda pappa och Carola senare.
Och Lotta och Abbe skulle komma de också. Får se vad det ramlar in för folk. Fika blir det iallafall (: Men det är ju som sagt på lördag, någon dag dit.

I morse blev jag tvungen att kliva upp klockan 6. Börjar skolan 8 så jag måsta ta 06.57 bussen. Men snälla Andreas ringde och erbjöd mig skjuts till skolan. Så han och Joakim kom och hämtade mig strax innan 7, inte för att jag var klar då så de fick stå i hallen och klia min hund och sucka en stund medans jag sprang runt och gjorde mig iordning.
Skolan var hyffsat lättsam idag faktiskt. Mediekunskap, historia och idrott. Klassikern skoljoggen på idrotten, men eftersom våran lärare är bäst så gick vi ett varv på 3 km slingan. Duschade och gick ner på stan till närmaste busshållplats. Satte mig på bänken, smsade med Jimmy och väntade på bussen. Efter någon minut kommer snuskgubben (han som en gång suttit och smygrunkat och sedan slängt en ihopkunten kondom en halv meter från mig och en kompis, när vi stod på samma hållplats) och ställer sig en meter ifrån mig, tittar sig omkring och sedan sätter han sig på bänken 2 dm ifrån mig. Han är stor, jätte stor, har äckliga tår, ja han är barfota i sina tofflor, och så luktar han uteliggare. Nog för att han är en uteliggare men iallafall. Som tur är så kommer bussen innan han hinner våldta mig, äckelgubben.

Jag har nyss ätit stekt potatis och köttbullar som mamma lagat åt mig och om en timme ska jag kila ner till sjukgymnasten på behandling. Jävla rygg. Nu har det börjat bli så illa att jag får ont av att sitta i skolan. Ska fixa en mjukare stol i morgon. Det borde vara förbjudet med trästolar, eller hur Linnea?
   Efter besöket ska jag åka till stallet och ta mig en tur på Britney och utforska nya ridvägar. Igår hittade jag en bra runda och jag blev riktigt förvånad när jag märkte vart jag var någonstans efter att ha haft absolut noll koll mitt ute i skogen. Tur att hästen hittar hem igen.

Jag tittade en snabbis på Idol igår, och jag måste säga att Johan Palm, den lilla långhåriga blondinen, han är grymt bra och jag skulle lätt kunna se han som sångaren i något band. Inte för att jag är någon fan av idol, men HEJA JOHAN!

Jo en sak till var det. Mitt hår! Det är ju så slitet, jag borde klippa mig, men jag vill ha långt hår. Men nu har jag kommit på att jag ska försöka sluta platta det. Eller ja, luggen får jag platta och den måste jag platta. Men annars har jag faktiskt klarat mig ungefär en vecka nu och fler ska det bli. Det är även inpackningar och serum som gäller nu. Friskare hår, kämpakämpa. Får väl se hur det går när jag åker utomlands och det bleks av solen.


Kommentarer
Postat av: syrran

Klipp dig då å sätt in löshår... önska i present! =)

2008-09-25 @ 19:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0