17 april, Städat och ätit ananas

Satans vad det blåser ute idag. Så bra, då kan snön blåsa bort. Det är inte mycket snö kvar på våran gård nu. Tack och lov att snön som kom i går natt bara stannade några timmar. Den smälte fort bort alltså.

Det jag gjort nu på förmiddagen. Jo jag har dammsugit hela nedervåningen utom mammas rum som jag råkade glömma bort. Hon trodde mig inte såklart, men det är fakiskt sant. Alltså har jag dammsugit hallen, köket, badrummet, vardagsrummet och mitt rum. Eller ja, mitt rum räknas nog inte för jag föste fram dammsugaren lite hastigt så att alla kläder trycktes upp mot väggarna. Det blev fint på mitten iallafall, stolt. Har även smakat färsk ananas för första gången i mitt liv och det är ju faktiskt gott. Inte alls samma sak som äcklig inlagd ananas man köper på burk och som jag smakat på pizza, ingen bra kombination.

Nu ska jag se till så att lunchen blir lagad någon gång. Currykycklingwook och ris. Senare blir det middag hos pappa. Blir där i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0