7 april, Stresdjävulen är här, igen

Min superglada strålande period är tyvärr över nu och den stressade perioden har tagit vid. Jag går inte längre med ett stort leende på läpparna hela dagarna och skuttar fram på rosa moln, utan går gäspandes omkring och beskymrar mig över allt jag har att göra men får ändå inget gjort.
Det börjar bli mycket i skolan igen. Stora prov titt som tätt, svåra obegripliga inlämningsuppgifter, ungefär hundra nationella prov, det är idétommt på ung-redaktionen på tidningen och jag har tagit på mig en artikel som måste vara klar senast tisdag, om en vecka alltså och det är ju lov och jag har planerat in annat. Just nu känns det som om hela mitt lov kommer gå åt till att plugga, skriva och fota en sjuktkrånglig fotouppgift som jag inte har en aning om vad och vem jag ska fota, suck.
Nu hoppas jag bara att den här perioden går över fort som fasiken så jag har tid att njuta av våren och solen (som idag är spårlöst försvunnen).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0