9 april, Dagens planer

Nu ska jag iväg till skolan på mediadag. Några gånger per termin har vi speciella dagar så de 3 klasserna på media gör saker tillsammans för att förbättra genemskapen. Klasserna turas om att ordna mediadagarna. De brukar innehålla lekar, tävlingar och massa fika. Men den här gången är det lärarna som ordnar och det skulle vara något med en journalistisk dag om jag inte har helt fel. Får väl se hur det blir. Slutar absolut senast 14.00 sen har jag påsklov.

När jag slutat kommer Lotta och hämtar mig på skolan. Vi ska åka ner på stan och sätta oss på ett fik så att jag kan intervjua henne om au pair, en artikel till Hudiksvalls tidning som ska publiceras på fredag nästa vecka alltså den 17e april. För er som inte vet var au pair är så kan jag tala om för er att Lotta ska åka till USA och vara där i ett år och ta hand om en familjs barn, som barnflicka ungefär.
Intervjun kommer nog gå bra och jag vet att vi kommer snacka om mycket annat också. Lite skvaller sådär som vi alltid har. Och eftersom jag har kameran med mig för att jag måste ha en bild till artikeln också så kanske det blir några övriga bilder från dagen som jag lägger upp senare.

Sen ska jag kika på en regnjacka som jag ska få av mamma. Om jag nu hittar någon jag vill ha. Får se hur det blir med det.
På kvällen händer nog inte så mycket. Har inga planer än, men är helt öppen för förslag. Får se vad som dyker upp, annars kanske jag bara njuter lite av lovet eller börjar skriva på artikeln medan jag har all information färskt i huvudet, det kommer jag nog göra.

Så ser min skärtorsdag ut, utan planer på att skära mig.


Kommentarer
Postat av: lotta

Hahahaha uuussscchhhh.

Vi ses snart :)

2009-04-09 @ 10:33:05
URL: http://lottaandersson.devote.se
Postat av: Elena

SV ahah, men det är ju det BÄSTA med sommaren =P

2009-04-09 @ 10:40:17
URL: http://elenasobrino.blogg.se/
Postat av: Liene

jag har faktiskt funderat på au pair själv, men ska söka till idol nästa år så får se:) men vore ju kul.

2009-04-09 @ 12:12:21
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: sara

(svar)Jo men det kostar väl ganska mycket? :p

2009-04-09 @ 13:39:17
URL: http://sariiiih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0