11 januari, så fixar jag håret

Nu ska jag faktiskt förebereda håret lite tills i morgon så jag slipper stå hur länge som helst på morgonen.
Förut plattade jag håret varje dag, men när det började bli slitet i topparna så slutade jag med det och det går hur bra som helst utan faktiskt. Nu använder jag bara denna tång från obh nordica. Den bästa som finns tycker jag. 600 kronor var den helt klart värd. Eller 300 för mig då jag och syrran delar. Men nu snart när jag ska flytta så får någon av oss ge 300 kronor till den andra så vi kan få en varsin. För jag vill verkligen inte vara utan den.

Jag borstar igenom håret med en rund specialborst och häver i värmeskydd där jag ska volyma, alltså ungefär en decimeter från huvudet och in mot hårbotten. Sen volymar jag hela håret med tången, men bara underhåret. Man ska spara det allra översta annars ser man vofflorna som blir av tången och de är ju de som gör volymen. Det tar ungefär en kvart att gå igenom hela håret. Sen plattar jag luggen och häver i ett serum från Sunsilk eller silkesdroppar i topparna.
Färdig!
Förr sprayade jag massor, men de behövs verkligen inte.
Om jag ska ha uppsatt, hästsvans eller knut så volymar jag det inte alls utan bara plattar luggen och sätter upp det, går på 3 minuter. Superenkelt när jag inte alltid har all tid i världen framför spegeln.


Kommentarer
Postat av: Maja

Då är vi två ;) Hon är ju hur grym som helst!

2009-01-11 @ 21:18:44
URL: http://majamedmera.blogg.se/
Postat av: Toby Hagberg - ♥ Boys style in a gay's life ♥

Vad roligt du tycker det=D Dom flesta tycker vi pratar så bondigt. :P

2009-01-12 @ 00:07:27
URL: http://tobieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0