13 januari, 10 minuter som blind

Sitter på skolan nu och har inte börjat än, men blev precis klar i studion. Fotograferingen gick bra och vi blev klarar riktigt snabbt. Sen var det bara att häva in filmen i spiralen som tog lång tid inne i mörkrummet då den bara krånglade i säkert 5-10 minuter. Det är verkligen totalmörkt där inne i ett max en kvadratmeter stort rum. Man ser ingenting och där ska man fippla med sax, burkar, spraler, lock och gud vet vad. Det är inte det lättaste och det tar ett tag att vänja sig.
Det är sådär met måste kännas att vara blind. Totalt mörker. Sen att luften blir syrefattig och det blir otroligt varmt i det lilla rummet efter 5 minuter är ju inte någon konstighet. När vi klev ur så fick ögonen en chock och det stack till och man tyckte det var superljust.

Har matte om sidådär en halvtimme. Lunch sen, fick reda på att det var soppa, ingen höjdare. Tur att jag har med mig frukt, ett äpple och en banan. Fotoprov sen efter lunch, men det är inget jag oroar mig för. Läraren sa senast idag att vi skulle komma skratta åt provet efteråt och tycka att det var barnsligt lätt, så skrattade han och sa ja det är så när man är snäll. Han är rätt skön, våran fotolärare.
Slutade inte 4 idag, tack gode gud. Slutar enligt schemat vid 3, men eftersom jag bara har prov som börjar vid halv 1 så läre jag vara klar med det runt 1, absolut senast halv  2 och kan då kila iväg ner mot stan.

Lägger in dagens outfit när jag kommer hem, hann fota de i morse, men aldrig lägga ut här på bloggen. Lägger även ut 3 andra outfits som ni ska få hjälpa mig med vilken jag ska ha på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0