7 januari, morgontabbar

Först och främst vill jag påminna er om att delta i tävlingen, längre ner.

Det tar ett tag för mig att vakna på morgonen.
Ungefär en timme från de att jag klivit ur sängen. Spelar ingen roll om jag legat och dragit mig i sängen i en halvtimme. Nu ska ni få höra dagens tabbar.
Tog fram soyayoghurt förpackningen och skakade den och ställde på bordet, öppnade tydligen locket också. Sen gick jag och stoppade i bröd i brödrosten. De hoppade upp och jag stoppade ner de igen för de var inte tillräckligt gyllenbruna. Gick och skulle hälla upp yoghurten i tallriken och skakade förpackningen igen. 
Det  f l ö g  yoghurt överallt! Eftersom jag redan öppnat korken vilket jag inte hade en aning om. Måsta torka upp all yoghurt, men hade mackan i baktanke och sen var det försent när den hoppade upp och var svart. Nå väl, jag fick rosta en ny helt enkelt sen kunde jag äta min frukost i lugn och ro och läsa tidningen. Det är konstigt ändå att tidningen är precis lagom lång så att det tar lika lång tid att äta frukost som att bläddra igenom den och läsa de intressantaste. Perfekt.
Sen när jag ätit klart och skulle plocka undan så ställde jag in müslipaketet i kylskåpet istället för skafferiet, men ändrade snabbt. Lite virrig på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0