1 december, vinter på riktigt

Magen kurrar. Mamma lagar mat till mig och jag ska gå och göra iordning håret och klä på mig. Blir inge smink i dag, orkar inte.

Det märks faktiskt nästan att det är december nu. Snön faller lätt från himlen. Sådär tunt så att det knappt lägger sig på marken. Men senast i natt när jag släppte ut Nickolina för att kissa så var det ingen snö alls på marken och det kändes som plusgrader i luften.
De som bor i ett hus i närheten har pyntat lite väl, i år igen. Röda och blå slingor i inget mönster alls. Skillnad om man har en gran med ljus i eller en girlang eller så, men nja inte så det skriker rött och blått i hela kvarteret. Men det lyser upp iallafall, haha.

Föresten så har ni säkert märkt det redan, men känner att jag måste få säga det. Jag tycker faktiskt inte om vinter överhuvudtaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0