25 december, härligast i stallet på julafton

Jag förstår inte. Jag kan inte sova på nätterna. Somnar inte före 3. Sen tjatar mamma upp mig vid 11, men det är då jag kan sova som bäst och vill bara ligga kvar i sängen hela dagen. Rätt jobbigt faktiskt. Vet inte vad jag ska göra åt det riktigt.

Nu har jag iallafall ätit en god risgrynsgröt, smakade som den på skolan, inte alls som de äckliga färdigförpackade. Hämtade till och med mer. Så en riktig frukost som jag kommer kunna klara mig på ett tag. Ska snart iväg till stallet och rida en minst lika mysig ridtur som jag tog igår. Den var verkligen superhärlig. Red långt och det var sådär lagom kallt, -8 kanske. Tog superhärliga galopper i djupsnön. När jag kom tillbaka var Britney alldeles frostig på benen och magen, hur sött som helst. Även att jag fick en julklapp av Britney (eller hennes ägare). När jag öppnade ryktlådan så låg det ett guldigt paket där och det stod "God jul Elise önskar Britney". Det var en pannlampa, precis vad jag behöver nu i vintermörkret då mina andra försvunnit spårlöst.
Nu ska jag iallafall ta en lång härlig ridtur idag med.

Jag lägger upp lite bilder senare. Berättar om vad jag fått i julklapp och lite annat roligt.


Kommentarer
Postat av: Liene

sv: Jag ska också skriva om det senare:) men kul att du är supernöjd:D

2008-12-25 @ 13:02:12
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0