4 november, lång dag

Klockan är halv sju och jag har kommit hem för en halvtimme sedan. Har bara hunnit laga mat och äta den. Jag vet inte varför jag stekte 5 prinskorvar när jag bara åt 3½, Nickolina fick resten.



Ska begrava mig i högen med läxor nu. Hur fan kan man lägga allting samtidigt? Lärare är ju bra borta i skallen. Om de vill att man ska prestera bra, ja men varför lägger alla lärare allting samtidigt och ger en 4 uppgifter som är nästan lika?

Ska lägga energi på reklamfabriken och pratiskmarknadsföring. Har redan huvudvärk.

Jag var iallafall på stan efter skolan. Mörkt och mysigt. Köpte tights och ett linne på gina tricot, för 148 kr tillsammans, billigt alltså. Letar ju efter en mössa. Jag hittade hur många som helst, i alla möjliga olika färger och former, men inte just i den färgen jag vill ha. Mörkgrå. Varför finns det aldrig de jag vill ha?
Träffade Anton, de va ett tag sen.

Tro det eller ej men det blev kakor på subway innan jag gick till bussen. Provade en ny smak i dag. De bruna kakorna. När jag skulle säga till farbrorn i kassan vad jag ville ha så sa jag 3 kakor, 2 sånna och en ehm.. jag fick verkligen inte fram orden, jag visste inte om jag skulle säga svart, negerkaka, choklad eller vad jag nu skulle säga. Farbrorn var ju ickesvensk så han kanske skulle ta illa upp, men till slut sa jag en brun.

Åh, plugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0