23 september, det närmar sig!

Lagomt sur jag blev i morse eller? Slog näven i väggen och hade god lust att skrika allt jag kunde.
Varför? Jo, just för att jag kom till skolan före 8 för att ha lektion 8, trodde jag ja. Men nejdå, den lektionen vart det inget av och jag började 10.15. Dåligt förbannad jag var då. Men Nico räddade situationen lite iallafall. Vi drog ner på stan och fotade, rätt mys i förmiddags solen.
  Shit vad mycket pantbukar det finns i vattnet vid Möljen alltså! Där har uteliggarna enorma mängder pengar. Lite svårt att komma åt dem kanske men ligger där gör de. Överallt. En cykel hittade vi också i vattnet och en och annan vägskylt. Nico  berättade att någon dykare hittat 36 cyklar där. Ja man kan ju lista ut själv vart alla stulna cyklar tar vägen.
  Sen blev jag lite mer sur på fotolektionen. Vi är ju så sjukt beroende av solen och i dag skulle vi fota porträtt i motljus. Självklart så hinner 2 personer fota sen är solen borta. Och självklart så var jag en av de som inte hunnit fota eller stå modell, livet suger. Mycket småkryp var det också, som flög. Vidrigt! 
  Det enda + med skolan i dag var att jag hittade 1,50 kr på golvet. Så bra var den skoldagen.

Sen på bussen hem lyckades jag sätta mig bredvid en "dam" (tant skulle jag vilja säga men jag ska vårda mitt språk, men hon var väl runt 50 år) som stank, verkligen stank, bajs. Ni vet så som det luktar på äldreboenden, tant och gubbajs. Det luktar inte gott alls. Jag satt och luktade på min jacka och försökte sitta så långt ifrån henne som möjligt hela vägen hem.

Jo föresten, igår klagade jag ju på att det klirrade dåligt i kassan. Men det klirrar lite mer nu. Mamma klagade på ett litet hål i mina strumpbyxor och sa att det såg horigt ut, men jag lovar hålet är inte större än en halv cm i diameter. Men jag fick iallfall en hundring, antagligen för att kunna köpa nya. Tack mamma.
Och i natt tog det en evighet innan jag kunde somna, men under den evigheten hann jag fundera ut en hel del. Det ploppade upp en superbra början till min rapport om reklamfabriken, så den kladdade jag snabbt ner på ett papper. Och när jag la mig ner och blundade igen så kom jag på ännu mer bra meningar till rapporten. Sen så vet jag precis vad jag ska göra i projektarbete! Fast jag tänker inte avslöja allt än. Några vet, och några kan säkert lista ut det redan.

Dagens låt: Pussycat dolls - when I grow up. Har sjungit på den hela dagen. Och puss på Ludde som var snäll och laddade ner den åt mig eftersom torrent spökar för mig.

Nu ska jag försöka lära mig matte med hjälp av dvd-skivan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0