1 december, bra början på vintern

Till en början var inte dagen allt för bra. Vaknade vid 10 av väckarklockan och en tjatande mamma. "Din klocka har ringt flera gånger nu, ska du inte kliva upp?". Kände mig inte alls pigg och huvudet bultade. Orkade inte ens röra armen en decimeter. Blev kvar i sängen i 45 minuter till innan jag kunde kravla mig till badrummet. Duschade nog i 20 minuter. Åt frukost otroligt långsamt, kunde bara få i mig lite yoghurt med dadlar. Ringde och sjukanmälde mig och har inte gjort någonting alls idag.

Posten kom nyss och med den mitt körkortstillstånd! Så nu äntligen får jag ut och köra på vägarna. Jag och mamma ska till stan senare. Ska springa in på trafikskolan och köpa en övningskör-skylt bara så är det klart. Spännande! Kanske tar mig en tur redan i kväll. Jag är glad över att de brevet från vägverket äntligen har kommit efter 6-7 dryga veckors väntan.

Nu ska jag försöka äta lite mat. Ska prova kycklingkorven, ris till det. Berättar sen hur det smakade. Inte allt för äckligt hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0