22 december, julruschen är förjävlig

Fy bubblan vad mycket folk det var på stan. För mig som har klaustrofobi, cellskräck, var det rena mardrömmen. Folk knuffades och armbågades hit och dit. Tjejerna från fotbollsklubbarna slog in paket för fullt. Det kan inte var roligt i denna stress. Köerna var kilometer långa och inte gick det snabbare för att alla skulle fråga om öppetköp osv, typiskt julstressen. Osmarta människor som sparar allt handlande till sista dagarna.
Och varför i hela världen ska folk ställa sig och prata mitt i vägen när det är massor med folk runt omkring, förstår de inte att de blockerar?
På systembolaget var det också hur mycket folk som helst. Folk kom därifrån med flera plattor och tiotals kassar. Ska de verkligen drickas så mycket på jul? Jul är, för mig, en högtid då man ska umgås med familj och släkt, inte dricka nubbe som man gör på midsommar. Nej, en stressig stad är ingenting för mig.

Jag köpte faktiskt ingenting idag, och de är ovanligt för att vara mig. Men syrran köpte iallafall sista julklappen sen gick vi till sjukgymnaste. Jag fick massage och det gick bara bra.  

Ibland, och det är idag, så känner jag mig som en hemmafru! Jag har diskat och plockat i och ur diskmaskinen och lagat både lunch och middag till mig och min syster. Jag är ungefär som hennes extra mamma, det är ju alltid jag som får stå för maten. Jaja, jag lurade henne till att bära in pellets iallafall, hihi.

Ikväll ska jag bara koppla av. Ska basta med en kompis. Gud så skönt det ska bli. Nästan som att sola solarium, man får riktigt tina upp i kroppen. Det kan behövas efter dagens bitande kyla och blåst.

Ni får ha en bra kväll allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0