25 december, nattläsning

One Tree Hill börjar hyffsat, hoppas på mig själv att jag fortsätter följa serien.
 I morgon börjar mellandagsrean, ska ni ut och fynda? Såklart ni ska! Själv hinner jag inte till stan i morgon, men på lördag blir det Sundsvall och på måndag Hudiksvall. I Sundsvall ska vi även se på Kevin, Alice och Robin B från Idol som ni kommer ihåg att jag nämnde för ett tag sedan. Kameran ska givetvis med, även om jag får släpa på min systemkamera på stan sen, men det är lätt värt det. Så ni kommer få ta del av bilderna på lördagkväll här på bloggen. Självklart att jag delar med mig av godbitarna. 

Det här är första gången på hur länge som helst, förmodligen hela mitt liv, som jag inte känner behov eller sug efter att köpa kläder! Det är helt sjukt, jag har ju alltid varit galen i kläder och garderoberna svämmar ju över. Men just nu lägger jag hellre pengarna på väskor och skor. Är inte alls den där bruden som kom hem med nya kläder 3-4 dagar i veckan längre. 
 
Nu är det snart dags att sova, börjar faktiskt känna mig trött. Men när jag lägger mig i sängen så kommer jag ändå inte somna före 4. Kommer förmodligen sova till minst 12 i morgon, sen på eftermiddagen ska jag till pappa. Ska äta middag med dem och ta en kvällspromenad, det lovar jag mig själv nu, får se hur det blir med den promenaden sen. 
Nu kom jag på en dumsmart idé. Från och med i morgon så ska jag ta en promenad varje dag. Där ser ni, nu får jag inte fuska. Det blir säkert jobbigt att pallra sig ut i början, men sen när man väl är ute brukar det vara skönt och jag kommer säkert komma in i rutinen efter någon vecka. Det är inte för att jag är tjock eller så som jag bestämmer mig för att ta dagliga promenader, utan för att det är bra att få friskluft och komma ut och röra på sig. Samla tankarna, vissla eller sjunga precis hur man vill i skogen eller titta på andras hus i de olika villaområdena. Sen kan man ju alltid ta med en kompis så blir det genast mycket roligare och lättare. Även att jag tror att min hund Nickolina kommer att bli glad över att få komma ut på minst en längre promenad om dagen, beroende på om någon annan i familjen hunnit gå någon längre runda. Det blir bra, och jag börjar alltså i morgon. Eller vänta nu! Nu kom jag på en ännu s m a r t a r e idé.
HÄR HAR JAG JU MITT FÖRSTA NYÅRSLÖFTE NÅGONSIN!
Jag har aldrig gett något nyårslöfte, men nu ska jag!
Ett kliv in i vuxenvärlden kanske, med dagliga promenader. Men jag fyller ju ändå 18 år nästa år, 2009, så lite vuxen måste man ju vara. Ett nyårslöfte alltså. Får se om jag kommer på fler löften, som jag tror att jag kan hålla, innan tolvslaget på nyårsafton.

Nu väntar ett telefonsamtal och sängen. Vi hörs i morgon när jag sovit min skönhetssömn. Godnatt,
Elise.

Kommentarer
Postat av: sarah

gå in på min blogg och säg vad du tycker på "who wears it best" & på mina "tumme upp eller tumme ner" :)

2008-12-26 @ 12:52:32
URL: http://kandisarah.blogg.se/
Postat av: dreamdoll

Aa ja håller nog faktiskt med dig =D tack för hjälpen !:D

2008-12-26 @ 12:57:48
URL: http://dreamdoll.blogg.se/
Postat av: M A R I E L L E

sv; Jag älskar den! den doftar minst sagt underbart :)

hur var din julafton?

Puss /Marielle

2008-12-26 @ 13:15:05
URL: http://maarriielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0