31 december, år 2008

Givetvis kommer man inte ihåg allt man gjort under ett helt år. Men man har ju sina minnen och favoriter. Även tragiska minnen och tråkigheter.

År 2008

Januari: Tillbringade mycket tid på ridklubben med mina stallkompisar som jag nu har glidit ifrån. Det var fortfarande tomt efter min favorithäst Celyn, men jag tränade mycket med lilla Britney.
Februari: På alla hjärtans dag var jag med om en olycka i stalle. Britney bråkade med shettisen Frida på stallgången och jag hamnade emellan. Britney knuffade mig så jag ramlade och sedan klev hon mig på smalbenet med broddarna. Allt snurrade runt och jag kunde inte gå på benet. Har fortfarande 2 blåa "hål" in i benet som ömmar.
Mars: I slutet av månaden åkte jag till Göteborg och roade mig, shoppade och träffade trevligt folk. Såg och pratade även med hon som spelar Linda, Roxannas mamma i Andra Avenyn. Var även nära att missa tåget eftersom jag helt glömt bort att man skulle ställa fram klockan en timme till sommartid.
April: Tillbringade en del tid i solariumet, ville inte vara blekast på våren. La ner mycket tid på skolan, spelade in film och gjorde 10tals intervjuer. Försökte även fixa sommarjobb, utan framgång.
Maj: Vann min klass på en dressyrtävling. Började gå hos min sjukgymnast. Även slutspurten med allt skoarbete som skulle vara inlämnat. Men många härliga soltimmar.
Juni: Firade skolavslutningen med omprov klockan 8 på morgonen. Slutade alltså 1an och sa välkommen till en underbar sommar. Var mycket i Söderhamn hos Jasmine. Firade midsommar i myggiga Kalix med en del av släkten. Britney blev halt och var det hela sommaren och halva hösten.
Juli: Spenderade nästan all tid med min dåvarande pojkvän. Blev även vittne till en misshandel och sjukt orolig när en när och kär hamnade på akuten. Även solade massor såklart. Och åkte på semster till Malmö och Danmark där jag shoppade och gick på Tivoli och åkte sjukt läskiga men roliga karuseller. Var såklart med kompisar så ofta jag hann. Eftersom Britney blivit halt så känndes de som jag hade all tid i världen.
Augusti: Hade mina galenskaper och fick för mig att jag skulle motionera en kväll, och sprang 12 varv runt villan. Och att jag skulle öka ett varv för varje dag, haha. Jag sprang aldrig mer runt huset, det var för tråkigt. Njöt av de sista veckorna på sommarlovet. Var på Cityfesten med Jasmine. Shoppade massor hela sommaren, förstår inte vart jag fick pengarna ifrån när jag inte hade något sommarjobb, haha. Började 2an.
September: Den årliga marknaden spenderades med många goda vänner och jag hade superroligt. En kompis tog körkort, till mycket nytta för mig som får skjuts till skolan. En kompis dog, mycket tragiskt. Började rida Britney igen. Får inte glömma att jag fyllde 17, men de var inget märkvärdigt med det, bara ett år närmare 18 såklart.
Oktober: Fick min systemkamera i början av månaden så var ute och fotade en hel del. Gick på en dryg kurs för att få övningsköra. Tog flyget till Gran Canaria och solade och badade 7 dagar, superhärligt! Där jag åt världens godaste pizza.


November: Det hände inget speciellt utan allt rullade bara på som vanligt. Skolan, Britney och fika på stan med kompisar. Gick även på möten på Hudiksvalls Tidning och planerade upp artiklar som jag ska skriva.
December: Fick reda på att jag är allergisk mot vetemjöl, mjölkprodukter och nötter, även massa mer. Firade jul utan att titta på Kalle Anka. Var inte alls mycket i skolan. Jullovet tillbringar jag hemma i förkylning som vägrar ge sig. Träffade Kevin, Robin och Alice från Idol.


Kommentarer
Postat av: Bella

Händer idag då? :D

2008-12-31 @ 13:26:01
URL: http://bellablogg.se
Postat av: Malin

Gott nytt år! (:

2008-12-31 @ 14:49:43
URL: http://maliin87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0