20 november, min morgon

God morgon mina kära läsare!

Klockan 05.45 väcktes jag av ett irriterande pipande, såklart väckarklockan. Tröck på den guldiga knappen högst upp och somnade om. När klockan några minuter senare pep igen tröck jag på den guldiga knappen och blundade. Så fortsatte jag i en halvtimme. Sen tvingade jag mig upp ur den varma sköna sängen och gick ut för att hämta tidningen. Vad möttes jag av? Jo, en vit kall gräsmatta som inte längre var någon gräsmatta utan ett vinterlandskap. Gud har skänkt oss 2 cm nysnö i natt, jag menar, tack gode gud för det, eller inte.

Och bara för att jag var trött, som vanligt, så gjorde lite olika saker som de själv ville. Min smörgås blev jättesvartrandig och det luktade brännt, mamma vaknade till och med av lukten. Ooops!

Mötte Malin på bussen. Hon hade haft samma problem som mig att komma ur sängen.

Nu har jag mediekommunikation i en och en halv timme, sen ett hål till 11. Risgrynsgröt till lunch och idrott. Tur att jag slutar tidigt, väldigt tidigt. 12.30
Ska på stan en sväng, jag ska försöka hitta någon julklapp. Om inte så lär de bli någn present till mig själv. Har sett ett rosa pärlhalsband, det vill nog gärna följa med mig hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0