25 november, en lapplisa och en fotoidé

Har precis kommit hem från skolan. Tidigare än jag trodde faktiskt. Hann precis med bussen som gick en timme tidigare. Så någon shoppingrunda hann jag inte med i dag.
På lunchrasten samlades hela klassen i studion och våran fotolärare tog ett julkort på oss. Ni kan ju tänka er 20 stycken som ska tränga ihop sig på en bild. Det blev massor av skratt och en hel del knuffar hit och dit. Men vi fick en bild till slut.
Känns som jag ägnat hela dagen åt att vara i studion eftersom vi var där på fotolektionen också. Lärde oss lite om ljus och fick posa en del också.

När jag gick till bussen såg jag den första "lapplisan" i hela mitt liv. Ni vet en sån som sätter parkeringsböter på bilar. Heter det parkeringsvakt? Jaja, en sån iallafall. Hon satte böter på ett par bilar och jag kunde inte låta bli att glo. Vände mig om flera gånger också, måste ha sett dummt ut. Hennes jobb kan inte vara uppskattat. Sen när jag stod på hållplatsen och hon gick förbi så sa några alkisar som satt på bänken, "jag hoppas du satte dit din gamla kollega, gjorde du det så ska du få en kram". Hon mummlade något och gick vidare, så sa alkisen "jaha, ja men du får en kram nästa gång då".

När jag satt och funderade på bussen så fick jag en idé. En fotoidé. Jag tänker inte avslöja vad, men det har med jul att göra. Ska försöka hinna med den i helgen medans det är ljust ute. Så får se om resultatet kommer upp på lördag eller söndag.

Nu ska jag laga någon form av mat, jag känner mig trött och slö och det finns ett paket grillkorv i kylskåpet så jag skulle tro att det blir korv med bröd. Om jag nu inte hinner ändra mig på de 10 sekunder det tar att gå ner till köket, men det skulle jag knappast tro, så korv med bröd, hej tisdagsmiddagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0