30 oktober, en vecka i värmen

Kan bara beskrivas med ett ord, underbart!
Sol och 30 grader varmt, ett varmt hav och tusen snygga killar att dräggla efter på stranden.
Sköna kvällar med ett glatt uteliv bland tusen andra turister och spanjorer.

Jag skulle säkert kunna sitta hela dagen och berätta varenda detalj av resan, om jag hade all tid i världen. Men nu är jag hemma i stress och vardag igen och har inte alls tid att sitta vid datorn hela dagen. Allt ska ju packas upp och tvättas och jag ska åka till Britney och rida i dag. Tur att det är lov i några dagar till.
Men lite om resan ska jag ju berätta såklart.

Dagarna bestod av att ligga på olika stränder och steka och bada i Atlanten,till och med jag badade i havet, jag som inte tycker om hav, men det är en stor skillnad på haven runt Sverige och havet där nere. Vi åt på restaurang 2 gånger om dagen, bara frukosten gjorde vi själva i lägenheten. Hur underbart är det inte att sitta på balkongen i morgonsolen och äta frukost i oktober? Och tanken på vad de gjorde hemma i Sverige när jag låg där på stranden och spanade på fotbollsspelande spanjorer, satt i skolan och frös kanske?
Kackelackor är ju vanliga på ön, men jag såg bara en enda. Inga andra insekter heller, eller jo en eller 2 flugor. En ödla såg jag också, och en del fiskar och delfiner! Men sen har det varit lugnt på djurfronten. Det var lite häftigt med delfinerna. Vi åkte båt till Pureto de Mogan och plötsligt ropar föraren, "dolphins in the front!" och alla rusar dit.

Maten på ön är den äckligaste jag någonsin har ätit! Av alla måltider som jag åt så var det 2 som var goda, de va pizzorna på Pinoccio. De har världens godaste pizzor, svenska pizzor är ingenting jämfört med de. De va så gott på den restaurangen så vi gick dit 2 gånger.

Sista dagen solade vi järnet. Självklart skulle jag lyckas bränna mig sista dagen, läpparna är bruna och hårda, näsan är röd och rumpan är också röd.

Shoppade gjorde jag också, en hel del faktiskt. Bild på det kommer också senare. Just nu har jag en hel del att göra här hemma.








På hotellet på Arlanda, trött och grinig klockan 5 på morgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0