8 april, Jag börjar bli en riktig bilförare

Nu ska jag strax stänga ner datorn, torka håret och gå och lägga mig, men först ska jag skriva klar detta inlägg och berätta för er vad som hänt ikväll.

Övningskörde till stallet och var där i över 2 timmar. Hann rida en sväng. Tränade på tempoväxlingar, igångsättningar, halter, halvhalter och skänkelvikningar. Det gick superbra. Sen städade och pysslade jag lite i stallet i väntan på att mamma skulle komma tillbaka.
Sen övningskörde jag igen, runt lite på byn och letade upp en bra backe där jag skulle lära mig stå på kopplingen. Till en början skrattade jag bara och rullade bakåt. Men när jag skärpte till mig så lärde jag mig supersnabbt och nu kan jag stå på kopplingen. Sen lekte jag runt lite på smågatorna i byn tills jag hittade en parkering med kanske 10 bilar på som jag körde runt på och parkerade på olika ställen. När jag parkerat på säkert 5 ställen så sa mamma: Nu måste någon tro att vi har beslutsångest för vilken parkeringsplats vi ska välja. Någon dum idiot som åker runt och provar alla.

När jag väl bestämde mig för att köra hemmåt så tog jag mig en dusch och gjorde inpackning. Vek även lite tvätt innan jag fikade med mamma. 2 ägg och en korvmacka med saft till, härlig kombination, haha men gott var det.
Dags att stänga ner datorn och hjärnkontoret för idag.

Lyssna på denna låt, ni som fortfarande är vaken. God natt säger jag.


Kommentarer
Postat av: Malin

svar: Okej, usch. Hatar snö :/



Är allt bra med dig idag?

2009-04-08 @ 22:51:17
URL: http://malinworlin.blogg.se/
Postat av: Sara

jag vill också börja övningsköra..synd att vi inte har bil :p

2009-04-08 @ 23:15:24
URL: http://sariiiih.blogg.se/
Postat av: carro

sjukt bra låt!

2009-04-09 @ 14:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0