12 februari, glöm inte kärleken

Nu är jag äntligen hemma och har tid att sätta mig vid datorn. Sen jag kom hem för typ en timme sen så har jag hunnit baka mockarutor och lagat middag som jag ätit. Nu har jag riktigt ont i magen!
Mockarutorna blev riktigt misslyckade, men jag vet anledningen. För att jag inte bakade med kärlek och omsorg. Jag kastade bara ihop den eftersom mamma sagt åt mig att baka så hon hade något fikabröd att bjuda på i morgon. Synd att de blev misslyckade och jag kommer skämmas om hon serverar dem.
De blev långt ifrån lika fina som förra gången, och inte alls så goda heller. + att glassyren inte räckte över hela kakan, jag skyller på att syrran åt upp glassyren (hon kanske åt 4 doppade fingertoppar, men det känns bättre att skylla på andra än att själv inse att man faktiskt gjort för lite glassyr).
Jaja, bättre lycka nästa gång. Och två viktiga ingredienser är helt klart kärlek och omsorg, glöm inte det när ni bakar.


Kommentarer
Postat av: ericaperzzon

Svar: ja jag hatar att ha uppsatt hår, men vissa dagar har man inget val när det inte går att göra något åt. Då är pannbandet en bra lösning:)



Jag är också sådär, helst ska jag sitta vid datorn eller läsa en tidning samtidigt och det jag håller på och bakar går åt helvete:P



/E

2009-02-12 @ 21:15:29
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/
Postat av: Linnea ;>

sv; precis. det gäller att hitta nån bra bara :D



Roligt å baka ^^, har också bakat idag :D

2009-02-12 @ 21:42:08
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Anton Westin

Svar: Det var grymt kul! :D

2009-02-12 @ 22:21:15
URL: http://antonwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0