18 februari, buss är inte min favorit

Japp, då var det dags igen. För mitt numera dagliga morgoninlägg.

Just nu sitter jag i en av medias datasalar och väntar på första lektionen som är samhällskunskap B och börjar 8.05. Tidigt, jag vet. Och jag har varit uppe sen strax efter 6. Det gick faktiskt förvånandsvärt bra att kliva upp i morse, trots att jag inte somnade före 12.

Det dagliga bussdilemmat har satt sina tydliga spår igen. Busschaufförer, dagens busschaufförer, suck. När det, som idag, är riktigt kallt ute (-12) så lyckas de glömma bort vart värmeknappen sitter. Och när det är varmt ute, som på sommaren, då fräser de på som i elementen och bussen kokar över. Det är aldrig lagom varmt liksom och ändå sitter man ju med vinterjacka på, men fryser ändå.
Dessutom är det ju sådär lagom roligt när man är trött på morgonen och kliver på en buss som nästan är full. Och då bor jag 4 hållplatser efter busstationen, tänk då de som bor 15 hållplatser efter, de får stå kan jag lova. Ändå går det två bussar på 7 turen. Nej, när jag får körkort ska jag aldrig mer åka buss. Lägg det på minnet och bestraffa mig om jag åker buss när jag har körkort.


Dagens planer är enkla. Skolan fram till 13.45 sedan ett besök hos sjukgymnasten och kanske en sväng på stan om jag hinner och orkar. En sväng till Britney på kvällskvisten.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Ohh, jättefin blogg hunn!!



sv: Haha, har du? ÄR dom fina då?

2009-02-18 @ 11:01:31
URL: http://ebbza.blogg.se/
Postat av: Leonora

Godmorgon :)

allt väl ? :)

2009-02-18 @ 11:10:22
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: ericaperzzon

Åh håller med dig. Temperaturen i bussarna är aldrig bra. Vintern är ändå värst för jag hatar att frysa:P



/E

2009-02-18 @ 14:51:30
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0