24 Februari, tåg är bättre än buss

Som nästan allt för ofta är klockan inte ens 8 och jag har redan kommit till skolan. Börjar småföretagande A klockan 8, sen har jag matte B och foto B.
Sen efter skolan ska jag sätta mig på tåget och åka iväg och förmodligen sola innan den praktiska delen av grönt kort provet. 

Nu till det dagliga dilemmat, bussen. Jag tror inte jag behöver säga så mycket mer än proppfullt, ryckligt och långsamt. Jag tror inte heller att jag behöver säga att jag hatar att åka buss, det är nog ganska självklart. Men vad gör man som sjuttonåring när man har några månader kvar till körkortet och man bor 3 mil från skolan, jo man åker den där förbaskade bussen varje dag iallafall. 
Jag önskar att det gick tåg dit jag bor. Det är så himla mycket bekvämare och går mycket fortare. Men nu gör det inte det, vilket får mig att känna mig som om jag bor i skogen. Nej ta bort alla bussar och bygg järnvägar överallt istället. Tåg är ju miljövänligare än buss också.  


Grattis till Ralf som fyller 16 idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0