9 februari, sekundkär i en fin uteliggare

Jag blev sekundkär. Ni vet sådär halvkär man kan bli av att bara se någon i några få sekunder. Då känslorna bara swichar igenom kroppen. Min sekundkärlek var i en fin uteliggare. Faktiskt så himla fin, jag vet inte ens hur jag ska beskriva honom. Han kanske var i 40 års åldern, smal med fint slätt brunt ansikte, såg ut som han hade solat solarium. Han hade klara men vilsna ögon, blå toppluva och en reflexjacka. Han bar på 2 systemkassar.
Han tittade på mig där jag satt i den sakta förbipasserande bussen när han väntade på övergångsstället. Jag log med hela ansiktet, medan hans ögon var tomma och vilsna, men han log det gjorde han.
Jag hade velat hoppa av bussen, ge honom en kram och erbjuda honom mat och värme.
Det var på denna okända man jag tänkte på hela bussresan hem.


En annan sekundkärlek jag varit med om var i Stockholm när vi var där med klassen på studieresa i 9an. Vi åkte buss inne i Stockholm, massa trafikljus och kö och sånt. Bredvid oss körde en annan buss med andra ungdomar i. Jag fick ögonkontakt med en snygg pojke i den bussen. Han log och jag log. Bussarna körde jämsides ett bra tag och vi bara tittade på varandra. Jag ryckte i min kompis och sa åt henne att titta. Men till slut så körde bussarna åt olika håll och jag lär aldrig få se den killen mer.

Har Du varit med om sekundkärlek någon gång? Sett någon du fantiserat dig ett liv med, eller någon du bara tyckt varit sjukt gullig.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja, en uteliggare kanske vore ngt?:P När jag var i Kap Verde fick jag också sekundkärlek. Åh han var apsnygg! suck

2009-02-12 @ 23:01:23
URL: http://syamanda.blogg.se/
Postat av: Amanda

Åh! Jag vet precis vad du menar! När jag var i Kap Verde stötte jag på en riktigt snygg kille och såg han varje dag och det var typ "veckokärlek" eller ngt:P hehe

2009-02-12 @ 23:03:54
URL: http://syamanda.blogg.se/
Postat av: Amanda

oj, jag råkade skriva två! Hahaha sry!:P

2009-02-12 @ 23:04:29
URL: http://syamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0