22 januari, rätt eller fel med dator åt barn?

Får några år sedan så var det lunarstorm som var störst, och alla barn chattade på den sidan och tyckte den var så ball.

Sedan tog bilddagboken över



och nu när jag tröttnat på den så har jag vandrat över till bloggen.



Så tror jag att många andra också tycker och tänker. Bloggen är det mest aktuella för mig just nu. Sen msn har man ju vid sidan om, vilket jag tror de flesta har. Just för att lätt kunna få kontakt med sina vänner, utan att behöva använda mobiltelefon.
Men sen finns det ju andra alternativ också, såsom Facebook.



Men facebook, ärligt, jag förstår mig inte på det. Visst, jag får flera mail om dagen om att den och den har lagt till mig som vän osv, men jaha vad händer sen då?


Jag var aldrig snabb med att sitta vid datorn vid msn och lunarstorm. Var nog den sista i klassen med att ens skaffa en hotmail. Och jag har aldrig haft humla eller vad det heter, som alla pratade om när jag var liten. Men detta beror till stor del på att jag inte hade någon dator förens jag gick i 7an. Men se, jag har klarat mig hur bra som helst utan.
Jag tycker att det är onödigt att låta sina barn sitta vid internet för tidigt. Och idag vet man ju vart pedofilerna håller till...
Mitt/mina barn ska inte få sitta vid datorn förens de har vuxit på sig lite och vet vad de ska göra på internet. Det är en sak att spela spel på datorn. Men å andra sidan, dagens samhälle växer så otroligt fort och jag vet flera barn som är under 10 år som sitter vid datorn, vid msn och chattar. Och gud vet vad vilka sidor de råkar klicka in på. Ett enda stavfel kan ju ge vad som helst. Och barn kan inte stava rätt till 100%.
En liten tankeställare kanske?


Kommentarer
Postat av: ella

ja köp dom=)ej så dyrt alls å smakar iaf okey;)

ja det är dumt att det är så lätt att komma till"fel"sodor ju att barn kan råka hamna på d:(

ha en fin dag=)

2009-01-22 @ 12:12:10
URL: http://ellisgirl.blogg.se/
Postat av: ella

ja ush:/ lite oroad nu när ja vet syrrans ungar börjat me msn å så..men ja jag tror dom har nån spärr på datan =)nää om man ska sluta va lat å göra nått nu;)

2009-01-22 @ 12:21:09
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0