24 januari, lunch + orörda pengar



Nu känns det faktiskt som att jag försöker äta mig frisk. Eller tröstäter kanske, nej det får mig att känna mig tjock. Nej men helt seriöst, jag äter normalt. Åt frukost vid halv 12 och nu lunch vid 2, inget fel med det. Sen kan jag äta middag vid 6.
Igår var det fredag och jag åt inget godis eller något gott alls. Trotts att det kröp i kroppen. Kanske blir nå gotta tills ikväll istället? Men egentligen så borde jag lika gärna kunna låta bli eftersom jag gnäller över att jag måste spara mina pengar. Och den där tjugan kan ju faktiskt vara välbehövlig i framtiden.
Jag har ju faktiskt ungefär 25 isglassar i frysen + ett paket tofuglass. Så promenaden med hunden får bli åt ett annat håll än kiosken. Eller för enkelhetens skull så tar jag inte med mig några pengar och lämnar bankomatkortet hemma.
Det går faktiskt riktigt bra att spara pengar om man ser till att vara utan kontanter och sen lämna bankomatkortet hemma. Då kan man praktiskt taget inte handla något och alla pengar ligger kvar på kontot.

Kommentarer
Postat av: Verra

verra.bloggagratis.se

2009-01-24 @ 14:42:04
Postat av: Your Dream Closet

tack så mycket tjejen vad glad jag blir :) Åh det där såg jätte gott ut !

2009-01-24 @ 15:26:55
URL: http://yourdreamcloset.blogg.se/
Postat av: JONNA

det är bra tips.

jag försöker oxå spara mina pengar! :)

2009-01-24 @ 15:56:27
URL: http://joonnaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0