25 januari, oroar du dig över gymnasievalet?

Nu har jag precis tagit en snöig promenad med Nickolina. Fryser om kinderna.

Försöker hjälpa en kompis nu med hennes gymnasieval. Det är svårt de där. Jag kommer ihåg när jag skulle välja, dvs för 2 år sedan. Jag visste inte alls vad jag ville bli, men sen på informationskvällen så besökte jag bara media och kommuniktationsprogrammet och det blev de jag valde och kom in och går där nu.

Jag tror att många har ångest och panik över sitt val. Man kan tycka att man bestämmer sin framtid i och med det att man skickar in sin ansökan. Och visst är det så, till viss del. Jag menar, jag visste inte alls vad jag ville bli med media passade mig bra eftersom jag gillade att skriva och ville lära mig fota. Eftersom det är så pass breda linjer nu för tiden så har man inga problem att hinna ändra sig, eller faktiskt komma på vad man vill bli. Jag har på senaste halvåret kommit fram till att jag vill bli fastighetsmäklare och media är väl inte de första man tänker på när man hör det. Men det kommer faktiskt gå vägen. Jag kan ta studenten från media och kommunikationsprogrammet med den behörighet jag behöve för att komma in på en märklarhögskola. Om man har problem med att välja linje eller veta vilka kurser man måste läsa för att komma in på en viss högskola är det superbra att prata med sin studie och yrkesvägledare. Jag ska besöka min i veckan för att dubbelkolla så att mina kurser ligger rätt.

Ska du precis välja linje?
Eller har du hunnit skicka in din ansökan redan?
Isåfall, vad siktar du på?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg du har :)



Ska vi följa varandra med bloglovin ? :D

2009-01-25 @ 21:53:16
URL: http://sarasoderberg.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hej, gumman!

Ville bara meddela att fototävlingen är i full gång! Håller tummarna! Sov så gott!



Kram!

2009-01-25 @ 23:00:03
URL: http://jonzis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0