10 juni, Väskarm = överansträngd muskel

Min högra arm skakar, dock har den lugnat sig nu. En överansträngd muskel sa mamma.

Det var proppfullt på stadsbussen från skolan ner på stan och jag fick, som så många andra, stå. Och på min högra arm hade jag väskan hängandes med alla block och en proppfull pärm och annat kraffs så den var tung och jag kände hur armen domnade bort och fick sådär krypningar ni vet. Sen bar jag väskan på stan i armvecket utan att tänka på att väskan var tung.
Men nu när jag kom hem så skakade hela armen när jag skulle smsa och äta var nästan omöjligt med en vilt skakande arm.
Jag har alltså fått en "väskarm". Inte tennis eller musarm utan väskarm. Så nu ska jag nog vila min stackars höger arm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0