20 mars, Pipande morgon

I morse klockan 6 ringde en väckarklocka. Det var inte min, inte mammas och inte min lillasysters. Jag vaknade såklart av det eviga pipet och slog på min väckarklocka flera gånger, men upptäckte att det inte var min som pep. Så jag låg kvar i sängen och tänkte att mamma nog stänger av sin klocka snart. Efter flera minuter röck mamma upp dörren till mitt rum och jag muttrade surt att det inte var min klocka som pep. Det visade sig vara badrumsklockan. Hur nu den kan ha fått för sig att pipa klockan 6 på morgonen.
Så jag hade 2 timmar på mig att göra mig iordning i morse. Ändå hann jag nästan ingenting. Kokade ägg, åt frukost, klädde på mig, plattade håret och sminkade mig, packade väskan, gjorde en luggfläta på syrran och satt 10 minuter vid datorn. På två timmar! Förstår ni hur seg jag är på morgonen?
Även att jag fick skjuts till busstationen när jag har 100 meter till min hållplats som ligger 4 hållplatser efter stationen. Alltså går bussen senare förbi min hållplats än från stationen. Men får man skjuts och slipper gå de 100 metrarna till hållplatsen så klagar inte jag utan tar skjutsen. Lite slött kanske, men äh.

Kommentarer
Postat av: Jagheterintesune

Ja, det var de faktiskt! :) Kram

2009-03-23 @ 14:33:25
URL: http://jagheterintesune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0